Tvarkingas buhalterinė apskaita – laimingas vadovas

Laimingas yra tas vadovas, kuriam nereikia rūpintis buhalterine apskaita. Deja, verslo pasaulyje ši praktika beveik neįmanoma.

Juk, pagal galiojančius įstatymus Lietuvoje, kiekviena bendrovė turi pasirūpinti šiais apskaitos darbais. Nesvarbu ar ji bus UAB ar MB. Žinoma, kad MB buhalteriją gali tvarkyti vienas iš įmonės narių, tame tarpe ir jos vadovas. Rizikos šioje vietoje yra, nes dėmesys ir laikas koncentruojamas ne tiesioginiams darbams atlikti.

Pamirštame ir vieną labai svarbią taisyklę – jei nori būti didelis, privalai pradėti mąstyti kaip jis. UAB privalo samdyti buhalterį arba buhalterinę įmonę. Kodėl taip nesielgia daugelis mažų bendrijų atstovų? Sakysite, kad apyvarta nėra tokia didelė, kad savininkas gebėtų išlaikyti dar vieną komandos narį. Teisingai, šioje vietoje ginčytis nedera, nes buhalteriui reikia sukurti ne tik darbo vietą, bet ir suteikti visas priemones darbui atlikti. Yra ir kita medalio pusė. Visada galima naudotis buhalterinės įmonės paslaugomis. Jie geba atlikti apskaitos darbus, o samdyti papildomo asmens nereikia.

Tereikia pasirašyti sutartį ir laiku perduoti visus privalomus dokumentus. Viskas, nes kitais darbais pasirūpins šias paslaugas teikianti įmonė, o jei kažko trūks, bus neaišku vadovas apie tai sužinos pirmas. O užsakovas galės pasirinkti dar ir priimtiniausią dokumentų pateikimo būdą – elektroniniu būdu ar perduoti buhalterei dokumentų originalus. Šioje vietoje nedidelė įmonė pradeda veikti, kaip verslo grandas, nes darbus geba perduoti kitiems ir tiksliai žino, kad jie bus visada padaryti.

Pradžioje toks žingsnis gali pasirodyti labai nelogiškas, juk reikalinga nemaža kontrolė, procesas per daug svarbus, kad į jį būtų žvelgiama aplaidžiai. Čia ir daroma pagrindinė vadovų klaida. Šimtą kartų tikrinami įvairūs darbai, o pagrindiniai procesai ir funkcijos apleidžiami. Buhalterinės apskaitos įmonė su kiekvienu klientu pasirašo sutartį. Ji yra garantas, kad procesai vyks taip kaip pridera, o atsiradusios klaidos ir netikslumai šalinami, o nuostoliai kompensuojami. Kitas svarbus dalykas, tai komanda. Dirba ne vienas asmuo, dokumentai yra patikrinami, o darbuotojų kvalifikacija nuolat tobulinama. Vadovui nebereikia jaudintis, tikrinti, pačiam domėtis. Savo laiką ir energiją jis gali skirti kitiems ne ką mažiau svarbiems darbams atlikti. Protingas darbų paskirstymas leidžia ne tik veltui nešvaistyti pinigų, bet ir optimizuoti savo įmonės finansines galimybes. Viskas prasideda nuo buhalterinės apskaitos sutarties pasirašymo.